tirsdag den 8. maj 2012

Alle mine tulipaner

Hvor er det skønt med en aften i sofaen - jeg har rodet i haven og nydt det gode vejr de sidste dage, og det er nogle aftner siden jeg har siddet i sofaen. 

Det er begyndt at regne her i eftermiddag, og jeg fik også givet græsplænen en lille smule gødning, som den forhåbentlig suger til sig sammen med gødningen i de næste dage. Det er god til haven med lidt regn.

Der er kommet lidt med ind fra haven, da Duftsnebollen blomstrer nu - ikke så mange som sidste år, da jeg har beskåret den kraftigt efter sidste års blomstring, men det var nødvendigt med en fast og kærlig hånd, da den voksede ud på fortovet!!


Vi kan dufte den i hele stueetagen, og jeg har nok kun hentet 5-6 blomster ind. Jeg har mast stilkene godt, så de kan suge vand og holde sig længe her indenfor. 

De står på billedet herover sammen med Tulipan "New Design" fra Claus Dalbys Forårsløgs-sortiment, jeg købte i Bilka i efteråret. Det er en rigtig sød, rosa tulipan som jeg hurtigt kan genkende på bladene, da de er hvidstribede.


Jeg har haft nogle stykker inde af Tulipan "Blue Diamond" fra sortimentet, men jeg har endnu ikke selv fået taget billeder af dem. Jeg har dog så mange, at jeg også har kunnet forære lidt væk - prøv at klikke på billedet herunder, for at komme videre ind på Lenes Blog - "Hverdagens lille Lykke"Hun har fået Blue Diamond så flot arrangeret i en vase.



Der venter flere overraskelser nemlig "Barcelona" og "Maytime". Det er hele grave-arbejdet om efteråret værd; jeg glæder mig som et lille barn til at se hovederne åbne sig!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar