onsdag den 9. maj 2012

Oldes stol er færdig!

Mange timers arbejde er nu færdig, stolen er blevet færdig! Der er brugt knap 500 søm - flere af dem blev bøjet og hamret skæve, eller toppen røg af - der var kun omkring 10 som i overskud! Jeg brugte en almindelig hammer, og det havde nok været bedre med en hammer med plastik ende, da den almindelige hammer har givet lidt mærker i sømmene - og i træet... Men jeg sparrede 500 kr ved at nøjes med min almindelige hammer, og det er okay. 

Stolen fik 2 gange lak inden stoffet kom på. Efter stoffet, sleb jeg efter - især på de "kritiske" områder, hvor hammeren var kommet lidt for tæt på træet. Og så en sidste og 3. gang lak. Resultatet er blevet rigtig fint med en mat lak.

Det var svært at få stoffet jævnt, og man kan godt se det er hjemmegjort. Men det giver sjæl og historie til stolen, og jeg er glad for resultatet og det har været arbejdet værd. 


Herunder kan der klikkes ind på tidligere indlæg om stolens arbejde:

Del 1: Stolen er kommet hjem, og vi overvejer hvad der skal gøres - klik her for at læse mere
Del 2: Betrækket fjernes og nyt stof bestilt - klik her for at læse mere
Del 3: Stoffet og sømmene til stolen er kommet - klik her for at læse mere
Del 4:  Slib, vask med grundrens og en lille krise - klik her for at læse mere
Del 5:  Bejdse og lak - klik her for at læse mere

Se før og efter billeder af stolen her:


2 kommentarer:

  1. Den er da godt nok også blevet flot.

    SvarSlet
  2. Hej Anne! Super flot arbejde !! :) Jeg har selv den 'samme' stol derhjemme som er arvet fra mormor og som jeg har planer om at renovere hertil sommer - var lidt i tvivl om det kunne lade sig gøre, men efter at have læst dine blogoplæg vil jeg give mig i kast med det vha. din blog som vejledning :) Mange tak! Mvh Sofie

    SvarSlet